logotype
MENY
STÄNG X
image featured

LES MILLS CORE™

LES MILLS CORE (CXWORX) är ett enkelt och effektivt pass för att få en vältränad mag- och ryggmuskulatur.
Genom dynamisk träning för mage, säte och rygg kommer detta pass få dig att känna dig starkare och välmående.
Les Mills klasser är förkoreograferade, vilket för det lätt för dig som deltagare att komma in i passets upplägg ovasett om du är nybörjare eller van deltagare. Koreografi och musik ändras var tredje månad.

Vad får jag ut av LES MILLS CORE?
• Snabb och effektiv träning för mag- och ryggmuskulatur.
• Funktionell styrka som stärker de djupa magmusklerna och förbättrar balans samt rörlighet.
• Utvecklar din kroppskontroll och förbättrar din hållning.
• Tuff träning som utmanar din uthållighet.
• En stark grundläggande bålstyrka minskar skaderisken i det vardagliga livet.

Så här ser ett LES MILLS CORE pass ut
LES MILLS CORE är en halv timme och det är allt du behöver för ett utmanande och effektivt träningspass.

1. UPPVÄRMNING
Du lär dig att hitta och aktivera dina core-muskler.

2. CORE STYRKA 1
Tränar dem djupa magmusklerna samt samspelet mellan olika muskelgrupper som är av vikt för bålstabilitet.

3. STÅENDE STYRKA 1
Funktionell stående styrka med fokus att stärka säte och magmuskler för ökad kroppskontroll.

4. STÅENDE STYRKA 2
Utmaning för sätet och höftens stabiliserande muskler.

5. CORE STYRKA 2
Du tränar sneda magmusklerna i tre olika rörelsemönser; statiskt, genom vridning och lyft.

6. CORE STYRKA 3
Fokus på sätet och ryggmusklerna för att balansera träningen och förbättra hållningen.

De vanligaste övningarna i LES MILLS CORE är plankan och crunch.
I plankan tränar du främst de djupa magmusklerna som förbättrar din hållning. Crunch tränar dina raka yttre magmuskler som bland annat hjälper till att stabilisera överkroppen.

Hur ofta bör jag träna LES MILLS CORE?
Komplettera din ordinarie träning med två till tre LES MILLS CORE pass i veckan. Se till att vila minst en dag mellan varje pass.

Hur vältränad behöver jag vara?
LES MILLS CORE är högintensivt – fokus ligger på styrka och viljan att utmana. Passet innehåller alternativ som passar alla, från nybörjare till avancerade.

Vad behöver jag ha med mig?
• Ta med dig handduk, vattenflaska och skor.
• Gummiband, viktplatta och matta som används under passet kommer att finnas på plats.